آمار
تبلیغات کلیکی سامانه گوگل پلاس و افزايش بازديد
چتروم جرقه ايراني باكس كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول
گروه اينترنتي جرقه ايراني
گروه اينترنتي جرقه ايراني
گروه اينترنتي جرقه ايراني

10 نشانه ابتلا به تیروئید

میلیون‌ها نفر دچار مشکلات تیروئیدی هستند اما اکثریت آنها از آن بی‌خبرند. تیروئید غده‌ای پروانه‌ای شکل است که در گردن قرار گرفته است، غده مهم در متابولیسم و سوخت‌وساز بدن محسوب می‌شود. وقتی غده تیروئیدتان خوب عمل نکند، می‌تواند بر هر جنبه از سلامتیتان، به‌ویژه وزن، افسردگی و سطح انرژی‌تان اثر بگذارد.

ازآنجاکه مشکلات تیروئیدی که تشخیص داده نشده‌اند می‌تواند به شدت موجب چاقی، بیماری‌های قلبی، افسردگی، اضطراب، ریزش مو، ناکارایی جنسی، ناباروری و علائم و مشکلات دیگر شوند، خیلی مهم است که مراقب وضعیت سلامتی خودتان باشید.

برای اینکه مشکل تیروئید داشته باشید لازم نیست همه این علائم را در خود مشاهده کنید. در زیر به چند مورد از متداول‌ترین علائم و نشانه‌های تیروئید اشاره می‌کنیم:

1. درد مفصلی و عضله، مشکلات تونل کارپ و تاندون

درد در ناحیه عضلات و مفصل‌ها، ضعف دست‌ها و گرایش به ایجاد مشکل تونل کارپال در دست‌ها، تونل تارسال در ران‌ها و التهاب پلانتار در پاها، همه می‌توانند از علائم مشکلات تیروئید تشخیص داده‌نشده باشند.

2. ناراحتی در گردن/بزرگ شدن گردن

احساس تورم در گردن و ناراحتی در قسمت جلویی گردن، خش‌دار شدن صدا یا بزرگ شدن محسوس تیروئید، همه از علائم تیروئید به شمار می‌روند.

3. تغییر در وضعیت پوست و مو

پوست و مو شدیداً دربرابر مشکلات تیروئید آسیب‌پذیر هستند و به‌ویژه، ریزش مو یکی از متداول‌ترین علائم مشکلات تیروئید می‌باشد. در کم‌کاری تیروئید، موها معمولاً شکننده، زبر و خشک می‌شوند که خیلی راحت شکننده شده و می‌ریزند. پوست نیز ممکن است شدیداً زبر، خشک و پوسته‌پوسته شود. در کم‌کاری تیروئید، معمولاً ریزش موی غیرطبیعی در لبه بیرونی ابرو ایجاد می‌شود. در پُرکاری تیروئید، ریزش موی جدی اتفاق افتاده و پوست نیز حساس و نازک می‌شود.

4. مشکلات گوارشی

کم‌کاری تیروئید معمولاً با یبوست جدی و طولانی مدت همراه است درحالیکه پُرکاری تیروئید با اسهال و سندرم روده آسیب‌پذیر همراه است.

5. بی‌نظمی عادت‌ماهیانه و مشکلات باروری

کم‌کاری تیروئید معمولاً موجب سنگین‌تر شدن، دردناک‌تر شدن و بیشتر شدن عادت‌ماهیانه می‌شود و در پُرکاری تیروئید معمولاً عادت‌ماهیانه بسیار کوتاه، سبک و دیر‌به‌دیر خواهد شد. مشکلات تیروئیدی که تشخیص داده نشده و درمان نمی‌شوند ممکن است منجر به ناباروری نیز شوند.

6. سابقه خانوادگی

اگر مشکلات تیروئید در خانواده شما موروثی باشند، شما بیشتر در معرض ابتلا به آنها قرار دارید. البته ممکن است از وجود این مشکل در خانواده خود اطلاع نداشته باشید، زیرا این مشکل معمولاً در میان نسل قبل به‌عنوان گواتر معروف بوده است. بنابراین به هر حرف و صحبتی که در خانواده درمورد گواتر و اضافه وزن ناشی از مشکل غدد پیش آمد دقت کنید زیرا همین‌ها می‌تواند به طور غیرمستقیم به مشکلات تیروئید اشاره داشته باشد.

7. مشکلات کلسترول

بالا رفتن کلسترول، مخصوصاً وقتی به رژیم‌غذایی، ورزش یا داروهای پایین‌آورنده کلسترول واکنش‌پذیر نباشد، می‌تواند نشانه کم کاری تیروئید باشد. پایین بودن غیرطبیعی کلسترول نیر می‌تواند نشانه پُرکاری تیروئید باشد.

8. افسردگی و اضطراب

افسردگی و اضطراب می‌توانند نشانه‌هایی از بیماری تیروئید قلمداد شوند. کم‌کاری تیروئید معمولاً با افسردگی همراه است و پُرکاری آن معمولاً با اضطراب و حملات ترس. افسردگی که به داروهای ضدافسردگی نیز واکنش نمی‌دهد هم می‌تواند نشانه یک اختلال تیروئید تشخیص داده نشده باشد.

9. تغییرات وزن

ممکن است یک رژیم‌غذایی کم‌چربی و کم‌کالری را با یک برنامه ورزشی قوی دنبال کنید اما موفق به پایین آوردن وزنتان نشوید. مشکل در پایین آوردن وزن می‌تواند نشانه کم‌کاری تیروئید باشد. در پُرکاری تیروئید نیز ممکن است باوجود خوردن همان مقدار غذای قبل یا حتی بیشتر از آن وزنتان پایین بیاید. تغییرات وزن بی‌دلیل و غیرطبیعی می‌تواند نشانه‌های کم‌کاری یا پُرکاری تیروئید باشند.

10. خستگی

احساس خستگی وقتی از خواب بیدار می‌شوید، طوریکه انگار 8 تا 10 ساعت خواب شب برایتان کافی نبوده است و قادر نیستید فعالیت‌های روزمره‌تان را شروع کنید، می‌تواند نشانه‌های مشکلات تیروئید باشد. (در پُرکاری تیروئید هم ممکن است فرد دچار بی‌خوابی شوید و همین باعث خسته ماندن شما در طول روز شود.)

اگر این علائم را در خود مشاهده می‌کنید، حتماً به پزشک مراجعه کنید تا آزمایش کامل تیروئید از شما گرفته و وضعیتتان را ارزیابی کند.
 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: پنج شنبه 27 مرداد 1391برچسب:10 نشانه ابتلا به تیروئید,
ارسال توسط سعيد كريمي

اصول هدیه دادن در دوران عقد







بسیاری از هزینه‌ها و مراسمی که در دوران عقد مرسوم است، ریشه در تاریخ و سنت‌های دیرین ما دارند و هر یک نشانه‌ای از رسم و آیین ویژه‌ای است. از آنجا که دوران عقد اولین قدم های زندگی مشترک شما است و قطعا هر دو شما سعی دارید که در دل دیگری نفوذ بیشتری داشته باشید، بهتر است به هدیه دادن به عنوان یک روش ابراز محبت بیشتر فکر کنید.

راه و رسم هدیه دادن در دوران عقد
شما با هدیه دادن به نوعی عشق و علاقه خود را به نامزدتان نشان می‌دهید. به او می گویید که او برای شما ارزشمند است و همیشه به یادش هستید حتی وقتی در کنار او حضور ندارید.

البته این هدیه حتماً نباید کادویی گران‌ قیمت باشد بلکه شاخه‌ای گل سرخ یا هدیه‌ای کوچک می‌تواند خوشحالی همسرتان را تضمین کند. با تمام این ها، هدیه دادن هم نیازمند مدیریت است. مدیریت پول، زمان و مکان آن.

1 - هدیه دادن گاهی با توقعات کاذب و تجملات بی‌شماری همراه می شود و بعد از مدتی کم کم جنبه‌ وظیفه پیدا می کند. از همه این ها مهم تر، در میان دلهره های مالی دختر و پسر که در دوران عقد مرسوم است، هدیه دادن می تواند یک بار به بارهای مالی این دوران اضافه کند.

2 - هدیه های شما همیشه نباید بزرگ باشد همیشه هم نباید کوچک و کم اهمیت باشد. در مناسبت های خاص برای همسرتان هدیه خاص بگیرید اما در ملاقات های معمولی تان می توانید به یک جعبه شکلات و شیرینی یا یک شاخه گل و حتی یک کارت یا کتاب کوچک بسنده کنید.

3 - گاهی به اعضای خانواده نامزدتان هدیه دهید اما نه همیشه. ترجیحا این هدایا مربوط به مناسبت ها باشد. هدیه کینه ها را از بین می برد. اما بعضی ها ممکن است با انتخاب هدیه نامناسب باعث ایجاد کینه شوند. هدیه باید در شان طرف مقابل باشد و با سن و سال، فرهنگ، جایگاه و جنسیت او سنخیت داشته باشد. این الزاما به معنی گران قیمت بودن هدیه نیست به معنی مناسب بودن آن برای شخصیت فرد مقابل است.

4 - در این دوران، دختر و پسر هزینه‌های مشخصی دارند، مثل هزینه تامین جهیزیه، خریدهایی که به طور معمول در هنگام عقد انجام می‌شود مثل خرید آینه و شمعدان، حلقه ازدواج و ... بنابراین توجه داشته باشید که با تفکر صحیح و منطقی هزینه هایتان را به‌ گونه‌ای مدیریت کنید تا هم بتوانید دل هم را شاد کنید و هم شرایط اقتصادی خود را در سطح مطلوبی نگه دارید. توجه داشته باشید کیفیت برنامه‌ریزی برای هزینه‌ کردن خیلی مهم‌تر از کمیت آن باشد.
به‌عنوان مثال، برگزاری مراسم عقد ساده و با مهمان‌های خصوصی ممکن است لذت بیشتری را نصیب شما و همسرتان کند تا یک مراسم بزرگ که به خاطر حضور اقوام و آشنایان دور احساس معذب بودن به شما دست بدهد. البته تمام این برنامه‌ریزی‌ها باید با توجه به سلیقه‌ی شما و همسرتان و با توجه به وضعیت اقتصادی و مالی و جلب رضایت والدین تان ترتیب داده شود.

آنچه در هنگام خرید عقد توصیه می‌شود این است که همیشه دو طرف حد اعتدال را رعایت کنند. بدان معنی که یک خرید آبرومند و معقول را داشته باشند نه آنقدر اجناس کم و ارزان انتخاب کنند و نه دست روی گران‌ترین جنس فروشگاه بگذارند. 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: پنج شنبه 25 مرداد 1391برچسب:اصول هدیه دادن در دوران عقد,
ارسال توسط سعيد كريمي

بعد از بارداری چطور به تناسب اندام برسیم؟




این راه کار‌ها عبارتند از

1 - شیردهی
شیر مادر نه تنها برای کودک بسیار مفید است بلکه این کار به مادری که تازه صاحب فرزند شده کمک می‌کند وزن خود را کاهش دهد. پزشکان معتقدند که شیردهی موجب می‌شود بدن مادر روزانه حدود ۵۰۰ کالری انرژی بسوزاند.

2 - نوشیدن آب زیاد
روزانه حداقل ۱۰ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید اگر ادرارتان زرد رنگ شود به این معنی است که بدنتان خشک و کم آب شده بنابراین توصیه می‌شود که با نوشیدن آب به تازه شدن بدنتان کمک کنید.

3 - وعده‌های غذایی متعادل داشته باشید
از آنجا که شما تازه مادر شده‌اید پس بی‌تردید اجازه ندارید رژیم بگیرید اما می‌توانید مراقب باشید که تغذیه سالم داشته باشید. یک وعده غذایی متعادل باید شامل میوه‌ها، سبزی‌ها، گوشت لخم، ماهی و محصولات لبنی کم چرب باشد. سعی کنید در طول روز تا حد امکان میوه و سبزی را از خود دور نکنید.

4 - با نوزاد خود بیرون بروید
شما می‌توانید برای پیاده روی، کودک خود را در کالسه بگذارید و یا از « آغوش بچه » استفاده کنید و همراه کودکتان قدم بزنید و از این طریق به تحرک خود بیفزایید.

5 - فقط وقتی واقعا گرسنه هستید، غذا بخورید
هرگز از وعده‌های غذایی خود صرف نظر نکنید. به خاطر داشته باشید که شما به نوزادتان شیر می‌دهید و باید مواد مغذی مناسب را به مقدار کافی به او منتقل کنید.

6 - برنامه غذایی منظم داشته باشید
اگر برنامه غذایی منظمی داشته باشید، برای خوردن تنقلات و میان وعده‌های چرب و سرخ شده و بی‌موقع وسوسه نخواهید شد.

7 - در کلاس‌های تمرینات بدنی پس از بارداری شرکت کنید
یکی از این کلاس‌ها را در نزدیکی محل زندگی خود پیدا کرده و به مادران دیگر ملحق شوید. این اقدام برای کاهش وزن بسیار موثر است. اگر به نوزادتان شیر می‌دهید سعی کنید پس از شیر دادن این تمرینات را انجام دهید.

در پایان نیز تاکید می‌کنیم که هرگز اجازه ندهید مساله وزن، خلق شما را تنگ کند پس از این مرحله جدید از زندگی که با کودک عزیزتان دارید لذت ببرید و فقط به یاد داشته باشید که پرخوری نکنید..

 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: پنج شنبه 23 مرداد 1391برچسب:بعد از بارداری چطور به تناسب اندام برسیم؟,
ارسال توسط سعيد كريمي

قضاوت
پس از رسيدن يک تماس تلفنی برای يک عمل جراحی اورژانسی، پزشک با عجله راهی بيمارستان شد و پس از اينکه جواب تلفن را داد، بلافاصله لباسهايش را عوض کرد و مستقيم وارد بخش جراحی شد...

او پدر پسر را ديد که در راهرو می رفت و می آمد و منتظر دکتر بود.

به محض ديدن دکتر، پدر داد زد: چرا اينقدر طول کشيد تا بيايی؟ مگر نميدانی زندگی پسر من در خطر است؟ مگر تو احساس مسئوليت نداری؟

پزشک لبخندی زد و گفت : متأسفم، من در بیمارستان نبودم و پس از دريافت تماس تلفنی، هرچه سريعتر خودم را رساندم و اکنون، اميدوارم شما آرام باشيد تا من بتوانم کارم را انجام دهم ...

پدر با عصبانيت گفت : آرام باشم؟! اگر پسر خودت همين حالا توی همين اتاق بود آيا تو ميتوانستی آرام بگيری؟ اگر پسر خودت همين حالا ميمرد چکار ميکردی؟!!

پزشک دوباره لبخندی زد و پاسخ داد: من جوابی را که در کتاب مقدس انجيل گفته شده ميگويم : از خاک آمده ايم و به خاک باز می گرديم ، شفادهنده يکی از اسمهای خداوند است ...

پزشک نميتواند عمر را افزايش دهد ! برو و برای پسرت از خدا شفاعت بخواه ، ما بهترين کارمان را انجام می دهيم به لطف و امید خدا ...

پدر زیر لب غرغر کنان گفت : نصيحت کردن ديگران وقتی خودمان در شرايط آنان نيستيم آسان است!!!

عمل جراحی چند ساعت طول کشيد و بعد پزشک از اتاق عمل با خوشحالی بيرون آمد : خدا را شکر! پسر شما نجات پیدا کرد ...

و بدون اينکه منتظر جواب پدر شود، با عجله و در حاليکه بيمارستان را ترک می کرد گفت : اگر شما سؤالی داريد، از پرستار بپرسيد !

پدر با ديدن پرستاری که چند لحظه پس از ترک پزشک ديد گفت : چرا او اينقدر متکبر است؟! نمیتوانست چند دقيقه صبر کند تا من در مورد وضعيت پسرم ازش سؤال کنم؟!

پرستار درحاليکه اشک از چشمانش جاری بود پاسخ داد : پسرش ديروز در يک حادثه ی رانندگی مرد... وقتی ما با او برای عمل جراحی پسر تو تماس گرفتيم، او در مراسم تدفين بود و اکنون که او جان پسر تو را نجات داد ، با عجله اينجا را ترک کرد تا مراسم خاکسپاری پسرش را به اتمام برساند...

هرگز کسی را قضاوت نکنيد چون شما هرگز نميدانيد زندگی آنان چگونه است و چه بر آنان ميگذرد يا آنان در چه شرايطی هستند ...






سخن روز : شاید گاهی چشم‌های ما نیاز داشته باشند که با اشک‌های‌مان شسته شوند، تا بار دیگر زندگی را با نگاه شفاف‌تری ببینیم. الکس تان 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: پنج شنبه 21 مرداد 1391برچسب:قضاوت,
ارسال توسط سعيد كريمي

ثروت شادی نمی آورد


روانشناسی-داشتن زندگی شاد حق همه انسان هاست. روان شناسان بر این باورند شاد بودن یکی از بزرگ ترین مبارزات انسان در صحنه زندگی است. شادمانی و خرسندی در افراد به فاکتورهایی در جامعه و خانواده بستگی دارد، از این رو برخی از متخصصان بر این باورند که شادمانی یک حالت ذاتی و خدادادی نیست بلکه مهارتی است که افراد در طول زندگی باید آن را بیاموزند.

در زمینه شاد زیستن، رموز آن و ویژگی افراد شاد با دکتر بهروز بیرشک، عضو هیات موسس انجمن روان شناسان و مشاوران و دانشگاه علوم پزشکی گفت وگو کرده ایم که در زیر می خوانید.

● مسیرهای شاد زیستن

دکتر بهروز بیرشک در زمینه جدولی که هرساله میانگین شادی و شادمانی را در کشورهای مختلف جهان محاسبه می کند، می گوید: «رتبه ایران در این جدول رتبه چندان خوبی نیست و به نوعی پایین تر از میانگین شادمانی و شاد زیستن در جهان است.» «مارتین سلیگمن» روان شناس معروف از دهه ۹۰ میلادی به بعد روان شناسی را مورد نقد قرار داد. وی معتقد بود چرا هر زمانی که صحبت از روان شناسی می شود از اختلالات و مشکلات صحبت به میان می آید و از مباحث مثبت حرفی زده نمی شود. وی جزو نخستین کسانی بود که روان شناسی مثبت نگر را مطرح کرد و شاد زیستن را در این نوع روان شناسی جای داد. وی شادی را رسیدن به شناسایی و شناخت رشد توانایی هایی که فرد در رابطه با زندگی و افراد داشته باشد که برایش شادمانی را به ارمغان می آورد، می داند. این استاد دانشگاه مسیرهای مختلف شادمانی را این گونه برشمرده است: «مسیر دلپذیری که شامل تجربه هیجانات جالب در گذشته انسان هاست. مسیر نشاط و لذت، آنچه که فرد را در زمان حال خوشحال می کند و مسیر خوش بینی و امید که به آینده مربوط می شود.» وی در پاسخ به اینکه آیا شاد بودن ذاتی است یا اکتسابی، اظهار داشت: «برخی از روان شناسان معتقدند شاد بودن پیام های ژنتیکی دارد و در مقابل عده ای اعتقادشان بر این است که محیط در شاد بودن فرد نقش دارد. اما اگر بخواهیم پاسخ کلی در این زمینه ارایه دهیم، باید گفت شاد بودن فرد تلفیقی از محیط و ژنتیک است.»

● رابطه رفاه مالی با شاد زیستن

دکتر بیرشک معتقد است تغییر در وضعیت مالی و اقتصادی یا رفاه مالی در یک مقطع زمانی موجب شادمانی می شود اما از آنجا که خیلی زود این وضعیت عادی می شود شادی هم زودگذر است. آنچه بیشتر از همه موجب شاد زیستن افراد به صورت جهانشمول می شود، استفاده از حداکثر امکانات رفاه اجتماعی است که دربردارنده امنیت اقتصادی، مالی، بهداشتی و آموزشی است: «ما در بررسی جداول و آمارها می بینیم که مردم کشورهای اسکاندیناوی به دلیل استفاده از حداکثر امکانات در همه زمینه ها شادترین افراد جهان هستند در حالی که در کشوری مثل آمریکا که از رفاه مالی بیشتری نسبت به اسکاندیناویایی ها برخوردار است، میزان شادی افراد کمتر است در نتیجه باید گفت مردم کشورهای ثروتمند لزوما شادتر نیستند. مثلا مردم در کشور فقیری چون هندوستان از شادترین افراد هستند که این امر حتی در فیلم هایشان به وضوح دیده می شود.»عضو هیات علمی انجمن روان شناسان و مشاوران معتقد است: «یکی از موارد دیگری که منجر به شاد شدن افراد در کشورهای مختلف می شود این است که دولت ها سعی می کنند موقعیت ها و بهانه هایی را به وجود آورند که مردم شان شاد باشند. مانند فعالیت های همگانی مانند موسیقی، سرگرمی، کارناوال ها و... .» بیرشک بر این باور است که شاد زیستن مردم با دو مورد رابطه تنگاتنگ و جدایی ناپذیری دارد که یکی اعتماد به نفس است و دیگری شادی. وی در زمینه اعتماد به نفس بیان داشت: «تا زمانی که اعتماد به نفس درونی نباشد و بیرونی باشد یعنی فرد با خود بگوید من اعتماد به نفسم را از دیگران می گیرم، هنگامی که این محرک ها را از بیرون نداشته باشد اعتماد به نفسش شکننده و موقتی است. حتی در مورد شادی هم این زمینه صدق می کند. شادی های غیردرونی زودگذر و موقت است مانند موفقیت شغلی که اولش برای فرد شادی بخش است اما پس از مدتی عادی و دچار روزمرگی می شود. شادی زمانی لذت بخش است که از درون فرد نشأت بگیرد.» 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:ثروت شادی نمی آورد,
ارسال توسط سعيد كريمي

50 تفریحی که بچه های امروز از آن محرومند






بچه های امروز از خیلی جهات با بچه های نسل های قبل متفاوت هستند و یکی از تفاوت های اصلی آنها این است که آنها اگر نه تمام وقت اما بیشتر وقت خود را صرف بازی های کامپیوتری و تماشای تلویزیون و بطور کلی فعالیت های درون خانه می کنند.

در واقع کودکان امروز آشنایی چندانی با طبیعت و حیات وحش و فعالیت های تفریحی که مجازی نباشد، ندارند.
موسسه نشنال تراست انگلستان، از همین رو تحقیقی صورت داده و در آن فعالیت هایی که بچه های امروز نیاز دارند تا حداقل یک بار در دوران بچگی آنها را امتحان کنند را معرفی کرده است.
آخرین مطالعات موسسه بازی انگلستان نشان می دهد که امروزه یک سوم از والدین به فرزندانشان دیگر اجازه امتحان کردن کارهای خطرناکی مثل بالا رفتن از درخت را نمی دهند، که در نتیجه آن بچه ها با تجربه های کمتری از بازی در محیط های بیرون از خانه بزرگ می شوند، و از کارهایی نظیر راه رفتن در جنگل و یا دنبال کردن حشرات واهمه دارند.
به همین منظور موسسه تراست لیستی شامل 50 فعالیت را که بچه ها تا قبل از رسیدن به سن 12 سال باید آنها را تجربه کنند، تهیه کرده است. فعالیت هایی که هم والدین و هم بچه ها از انجام آنها خیالشان آسوده باشد.

گروهی بنام اَبر کوماندو ها، شامل 5 داوطلب از موسسه نشنال تراست بر روی این پروژه کار می کنند، هر کدام از آنها در یک بخش تخصص داشته و بر روی همان بخش هم فعالیت می کنند.
مرد درختی، با بیش از 183 سانتی متر قد، در بالا رفتن از درخت ها مهارت دارد و رکورد بالا رفتن از یک درخت 50 متری را هم در کارنامه اش دارد، کاپیتان وزنه برداری که می تواند یک سنگ بزرگ را تا 26 بار بلند کند، پسر کمین گاه، قهرمان ساختن مخفی گاه در بیرون از ساختمان می باشد و در آخر، پسر حشره ای که می تواند 300 نوع حشره را شکار کرده و نوع هر یک را به درستی تشخیص دهد.
این گروه " 5 نفر خارق العاده " از داوطبان موسسه نشنال تراست هستند و هدفشان آموزش دادن مجدد مهارت هایی است که بچه های امروز، آنها را فراموش کرده اند.
جرقه های اولیه این پروژه در پی مطالعاتی زده شد که نشان می داد، بچه های امروز کمتر از 10 درصد زمان بازی شان به بازی های بیرون از خانه و محیط های طبیعی و حیات وحش سپری می کنند و به جای آن بطور میانگین در طول روز 2 ساعت و نیم تلویزیون تماشا می کنند.
رینولدز، مدیر موسسه تراست اظهار می کند که بچه ها احتیاج دارند که با طبیعت ارتباط دوباره ای برقرار کنند و از بازی هایی که نسل قبل، از آنها لذت می برد، لذت ببرند.
" بچه های امروز با دهات ها و روستاها آشنا نیستند. باید به آنها این اعتماد به نفس و مهارت را آموزش بدهیم که به جنگل رفته و در آنجا برای خود مخفی گاه بسازند و یا از درخت ها بالا بروند."

لیست کامل این فعالیت ها را می توانید در زیر ببینید :
1 - بالا رفتن از درخت
2 - قل خوردن از یک تپه خیلی بزرگ
3 - چادر زدن در منطقه حیات وحش
4 - ساختن مخفی گاه
5 - پریدن از روی سنگ ها
6 - دویدن زیر باران
7 - بادبادک هوا کردن
8 - ماهی گیری با قلاب
9 - چیدن میوه از درخت و خوردن آن.
10 - قلعه بازی
11 - برف بازی
12 - روی ساحل دنبال گنج گشتن
13 - کلوچه گلی درست کردن
14 - سد درست کردن در مسیر جوی آب
15 - سرسره بازی کردن
16 - یکی را زیر شن ها مدفون کردن
17 - مسابقه ی راه انداختن حلزونها
18 - آویزان شدن از درخت
19 - تاب خوردن دور یک طناب،
20 - درست کردن سرسره گلی
21 - شاتوت خوردن از داخل مزرعه
22 - داخل درخت را نگاه کردن
23 - رفتن به یک جزیره
24 - احساس پرواز کردن در باد
25 - شیپور درست کردن با علف ها
26 - به شکار فسیلها و استخوانها رفتن
27 - تماشای بیدار شدن خورشید
28 - از یک تپه بزرگ بالا رفتن
29 - رفتن به پشت آبشار
30 - با دست های خود به پرنده غذا دادن
31 - گرفتن حشرات
32 - پیدا کردن تخم حیوانات
33 - گرفتن پروانه با تور
34 - دنبال کردن حیوانات
35 - کشف کردن اشیای داخل برکه
36 - درآوردن صدای جغد
37 - پیدا کردن موجودات عجیب و غریب در میان صخره ها
38 - بلند کردن پروانه
39 - گرفتن خرچنگ
40 - رفتن به پیاده روی در طبیعت در شب
41 - کاشتن میوه، مراقبت از آن و خوردن آن
42 - رفتن به شنا در طبیعت
43 - قایق سواری
44 - روشن کردن آتش بدون کبریت
45 - یافتن راه بوسیله نقشه
46 - سنگ نوردی
47 - پختن روی آتش در هنگام اردو
48 - فرود آمدن با چتر
49 - قایم موشک بازی با دستگاه های مکان یاب نظیر GPS
50 - قایق سواری در رودخانه 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: پنج شنبه 17 مرداد 1391برچسب:50 تفریحی که بچه های امروز از آن محرومند,
ارسال توسط سعيد كريمي

صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 ... 74 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 638
بازدید دیروز : 40
بازدید هفته : 721
بازدید ماه : 7264
بازدید کل : 951114
تعداد مطالب : 441
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 2



Alternative content






Powered by WebGozar