آمار
تبلیغات کلیکی سامانه گوگل پلاس و افزايش بازديد
چتروم جرقه ايراني باكس كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول
آیا خوردن سبزیجات از سرطان جلوگیری می‌كند؟
گروه اينترنتي جرقه ايراني
گروه اينترنتي جرقه ايراني

آیا خوردن سبزیجات از سرطان جلوگیری می‌كند؟



محققان اروپایی معتقدند درست است كه تحقیقات، تاثیر بی‌چون و چرای مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها در جلوگیری از بیماری‌هایی نظیر بالا بودن چربی‌ خون، قلبی‌ ـ عروقی و دیابت را تایید می‌‌كنند، اما این محصولات، تاثیری در جلوگیری از بیماری‌های كشنده ندارند. بی‌گمان این اصل كه غذاهای سالم و برنامه غذایی متعادل، كلید حفظ سلامتی است، همیشه پابرجاست و به همین دلیل هم هست كه در سال‌های اخیر، بیشتر دولت‌ها در زمینه بهداشت و درمان خود سعی كرده‌اند تا شعار خوردن ٥ واحد میوه و سبزی، ٣ واحد لبنیات و حذف شكر، نمك و چربی‌ها از برنامه روزانه غذایی افراد را جا بیندازند اما این تمهیدات برای پیشگیری و حتی درمان بیماری‌های هزینه‌بر و ناتوان‌كننده‌ای مانند دیابت، پوكی استخوان یا چربی خون بالا كه زمینه‌ساز بیماری‌های قلبی ـ عروقی است، اندیشیده می‌شود و بد نیست بدانید كه برای بیماری‌هایی مثل ایدز و یا سرطان، درمان غذایی اثبات نشده است.

در میان تمامی تحقیقات و بررسی‌هایی كه تا‌كنون انجام شده است، تنها یك تحقیق اروپایی به این موضوع پرداخته كه مصرف میوه و سبزی و كلا فیبر بالا در بهبود سرطان روده مؤثر است.

٢ تحقیق از تاثیر كاتچین (ماده‌ای در چای سبز) برای سرطان ریه خبر می‌دهند و جالب است بدانید كه اینها تنها تحقیقاتی هستند كه به‌شدت و در چندین مرحله پاسخ مثبت و مشابهی را دربرداشته‌اند.

در مقابل، تحقیقاتی نظیر تاثیر لیكوپن (ماده مؤثر موجود در گوجه فرنگی) بر سرطان پروستات پاسخ‌های متفاوتی داشته است چرا كه اگر تحقیقی این مورد را اثبات كرده، تحقیق دیگری دقیقا همین موضوع را رد كرده است.

البته مواردی هم مثل دانه‌های سویا وجود دارد كه آنتی‌اكسیدان‌های موجود در آن از یك‌طرف تاثیر مثبتی بر سرطان سینه و یا ایمنی سلول‌ها دارند و از طرف دیگر تحقیقاتی در دست است كه نشان می‌دهد، ریسك عدم‌بارداری را افزایش می‌دهند.

بنابراین اگر خبری خواندید كه صددرصد با شما در رابطه با تاثیر غذاها بر درمان بیماری‌های ژنتیك یا ویروسی صحبت می‌كرد، به آن چندان اطمینان نكنید اما این موضوع را هم در نظر داشته باشید كه یك انسان قوی، قدرت مقابله با بیماری‌ها را بیش از یك فرد ضعیف دارد و كلید قدرتمندی شما در غذاهایی است كه انتخاب می‌كنید.
 


تبلیغات کلیکی
سامانه گوگل پلاس و افزايش بازديد

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط سعيد كريمي

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 398
بازدید دیروز : 457
بازدید هفته : 855
بازدید ماه : 4049
بازدید کل : 947899
تعداد مطالب : 441
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 2







Powered by WebGozar